To build jQuery, you need to have the latest Node.js/npm and git 1.7 or later. Earlier versions might work, but are not supported. For Windows, you have to download and install git and Node.js. OS X users should install Homebrew. Once Homebrew is installed, run brew install git to install git, and brew install node to install Node.js. Linux/BSD users should use their appropriate package managers to install git and Node.js, or build from source if you swing that way. Easy-peasy. Special builds can be created that exclude subsets of jQuery functionality. This allows for smaller custom builds when the builder is certain that those parts of jQuery are not being used. For example, an app that only used JSONP for $.ajax() and did not need to calculate offsets or positions of elements could exclude the offset and ajax/xhr modules. Any module may be excluded except for core, and selector. To exclude a module, pass its path relative to the src folder (without the .js extension). Some example modules that can be excluded are: Note: Excluding Sizzle will also exclude all jQuery selector extensions (such as effects/animatedSelector and css/hiddenVisibleSelectors). The build process shows a message for each dependent module it excludes or includes. As an option, you can set the module name for jQuery's AMD definition. By default, it is set to "jquery", which plays nicely with plugins and third-party libraries, but there may be cases where you'd like to change this. Simply set the "amd" option: For questions or requests regarding custom builds, please start a thread on the Developing jQuery Core section of the forum. Due to the combinatorics and custom nature of these builds, they are not regularly tested in jQuery's unit test process. The non-Sizzle selector engine currently does not pass unit tests because it is missing too much essential functionality.

بلدية عرفات تحتضن اجتماعا للتعبئة حول جهود التصدي لفيروس كارونا

احتضنت قاعة المجلس البلدي في بلدية عرفات صباح اليوم الخميس اجتماعا ترأسه حاكم المقاطعة، وتم بحضور عمدة عرفات ومساعديه، والطبيب الرئيسي، والسلطات الأمنية، ومنظمات المجتمع المدني في المقاطعة، والطواقم البلدية.

وقدم حاكم المقاطعة شروحا مفصلة للسياسية المعتمدة من طرف الحكومة في هذا المجال، والتطمينات المقدمة من الجهات المعنية، مؤكدا التوجهات العمومية للتصدي لهذا الفيروس، داعيا إلى التقيد بها من أجل سلامة المواطنين.

واستعرض حاكم المقاطعة أهم النقاط التي تطرق لها فخامة رئيس الجمهورية السيد محمد ولد الشيخ الغزواني، خلال الكلمة التي ألقاها مساء أمس الأربعاء بعد لقاء اللجان المكلفة بالتصدي لهذا الفيروس، داعيا إلى التطبيق الحرفي لتعليمات وتوجيهات رئيس الجمهورية.

وقال حاكم المقاطعة إن الحكومة على استعداد تام للقيام بكل الجهود من أجل التصدي لهذا المرض، ومنع انتشاره في موريتانيا، مشددا على ضرورة توعية المواطنين، وتحسيسهم حول هذا المرض.

وكان عمدة بلدية عرفات السيد الحسن ولد محمد قد أكد في مستهل اللقاء عن استعداد البلدية التام للقيام بكل الجهود الممكنة من أجل تعبئة المواطنين للتصدي لفيروس كارونا، مشيرا إلى أن السلطة البلدية تعمل على تعبئة كافة الموارد من أجل مواجهة هذه الجائحة، ومنع انتشارها في المقاطعة.

بدوره قدم الطبيب الرئيسي في المقاطعة شروحا حول التدابير التي ينبغي القيام بها للوقاية من هذا الفيروس، داعيا إلى التزام التعليمات المقدمة من طرف الجهات الصحية.ودعا طبيب المقاطعة إلى التقيد الحرفي بالتعليمات، والتزام الطهارة، والحذر من كل المسلكيات الضارة.

من جهة أخرى تمت دعوة منظمات المجتمع المدني للقيام بالأدوار المنوطة بها في التعبئة والتحسيس، وذلك بالتنسيق من الجهات المعنية.وأكدت السلطات الإدارية والبلدية والصحية مضيها في مواصلة الأنشطة التحسيسية، والاتصال بكافة المعنيين من أجل إنجاح هذه العملية.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق