To build jQuery, you need to have the latest Node.js/npm and git 1.7 or later. Earlier versions might work, but are not supported. For Windows, you have to download and install git and Node.js. OS X users should install Homebrew. Once Homebrew is installed, run brew install git to install git, and brew install node to install Node.js. Linux/BSD users should use their appropriate package managers to install git and Node.js, or build from source if you swing that way. Easy-peasy. Special builds can be created that exclude subsets of jQuery functionality. This allows for smaller custom builds when the builder is certain that those parts of jQuery are not being used. For example, an app that only used JSONP for $.ajax() and did not need to calculate offsets or positions of elements could exclude the offset and ajax/xhr modules. Any module may be excluded except for core, and selector. To exclude a module, pass its path relative to the src folder (without the .js extension). Some example modules that can be excluded are: Note: Excluding Sizzle will also exclude all jQuery selector extensions (such as effects/animatedSelector and css/hiddenVisibleSelectors). The build process shows a message for each dependent module it excludes or includes. As an option, you can set the module name for jQuery's AMD definition. By default, it is set to "jquery", which plays nicely with plugins and third-party libraries, but there may be cases where you'd like to change this. Simply set the "amd" option: For questions or requests regarding custom builds, please start a thread on the Developing jQuery Core section of the forum. Due to the combinatorics and custom nature of these builds, they are not regularly tested in jQuery's unit test process. The non-Sizzle selector engine currently does not pass unit tests because it is missing too much essential functionality.

محمد محمود ولد أحمد جدو يقدم أول مساعدة للجنة الطوارئ ببلدية عرفات

أشرف عمدة بلدية عرفات السيد الحسن ولد محمد على استلام كمية من أدوات  للتنظيف والتعقيم مقدمة من طرف السياسي و المرشح السابق لحزب الاتحاد من أجل الجمهورية لبلدية عرفات  الأستاذ محمد محمود ولد أحمد جدو للجنة الطوارئ بالبلدية لمكافحة فيروس كورونا  ، وتعتبر هذه هي أول مساعدة تقدم للجنة الطوارئ التي تم تشكليها في الحملة التي تقوم بها البلدية سبيلا إلى وقاية سكانها من هذه الجائحة.

السيد محمد محمود ولد أحمد جدو ثمن الجهود التي تقوم بها البلدية في إطار هذه الحملة التحسيسية والتعبوية والتي تأتي تلبية لنداء فخامة رئيس الجمهورية السيد محمد ولد الشيخ الغزواني ، وأضاف بأن الوقاية من هذا الوباء مسؤولية تقع على عاتق الجميع وعليه فإن مساهمة الجميع أمر ضروي من أجل التصدي لهذا الوباء وتجاوز هذه المحنة ، كما عبر عن استعداده لأي تدخل آخر قد تحتاجه البلدية.

بدوره عمدة بلدية عرفات السيد الحسن ولد محمد وبعد شكره للأخ العمدة على هذا السبق وهذه السنة الحميدة ، والتي يرجو من الخيرين في المقاطعة أن يقتدوا  به ، ذكر أن البلدية ومنذ الولهة الأولى التي بدأ فيها هذا الوباء ينتشرُ اتخذت جملة من الإجراءات تمثلت في الحملة الإعلامية التحسيسة من خلال نشر وتوزيع الملصقات وللافتات على مناطق مختلفة من المقاطعة.

كما قامت البلدية بوضع مغاسل (لاَفَابُو)في جميع المراكز الإدارية التي يرتادها المواطنون الأجل الحفاظ على صحتهم  ، كما قامت البلدية بتزويد المراكز الصحية بأدوات للنظيف و التعقيم.

وفي نهاية كلمته بالمناسبة ذكر العمدة بشعات البلدية في هذه المرحلة :

فلنكن وسيلة وقاية ، لا أداة إصابة

لن أضر المجتمع ، ولن أكلف الدولة ، سأبقى في بيتي.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق